رییس بورس: کاهش شاخص ربطی به انتخابات ندارد

 رییس سازمان بورس:
کاهش شاخص ربطی به انتخابات ندارد
سنا - دکتر صالح‌آبادی نوسانات شاخص را جزو ذات بورس اعلام کرد و گفت‌‌: روند کاهشی شاخص بورس، نگران‌کننده نیست.
وی با بیان اینکه شاخص بورس در گذشته نیز هیچگاه حالت یکسان صعودی یا نزولی نداشته است، افزود‌‌: کاهش شاخص ربطی به انتخابات نداشته است به طوری‌که پیش بینی می‌شود، بازار ظرف چند روز آینده روند عادی و طبیعی خود را دنبال کند. 
رییس سازمان بورس اظهار داشت‌‌: بازار سرمایه ایران سال گذشته شرایط نفت بشکه‌ای 35 دلار را تجربه کرد، اما در حال حاضر بهای آن دو برابر شده و قیمت انواع فلزات و کالاها در بازارهای جهانی افزایش یافته است.
وی رشد بازار سرمایه در هفته‌های اخیر را با پشتوانه دانست و گفت‌‌: افزایش قیمت‌ها در بورس واقعی بوده و معتقدم قیمت‌ها در بازار حبابی نیست.
معافیت مالیاتی شرکت‌ها دو برابر می‌شود
رییس سازمان بورس گفت‌‌: در لایحه مالیاتی بازار سرمایه آمده است اگر شرکتی به بخش غیردولتی واگذار شود و 20‌‌درصد سهام شناور آزاد داشته باشد، معافیت مالیاتی آن دو برابر خواهد شد که این از مهم‌ترین مشوق‌ها برای حضور در بازار سهام است.
دکتر صالح‌آبادی اظهار داشت‌‌: در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، شرکت‌ها انگیزه بیشتری برای ورود به بورس خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشوق‌های لازم در بورس وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران از طریق بازار شفاف بورس می‌توانند اطلاعات سهم را دریافت کنند، اما این مزیت در سایر بازارها وجود ندارد.
رییس سازمان بورس به ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار اشاره کرد و افزود: شرکت‌های بورسی و غیربورسی که پس از تصویب قانون جدید تشکیل شده‌اند، ملزم به ارائه اطلاعات به بورس هستند 
به طوری‌که هر مسوولیتی که برای ناشر بورسی هست برای ناشر غیر بورسی نیز وجود دارد.
وی درباره شرکت‌هایی که قبل از قانون جدید تاسیس شده‌اند، اظهار داشت‌‌: با مشوق‌های مالیاتی، این شرکت‌ها نیز ترغیب به ورود به بازار سرمایه خواهند شد. البته پس از هر افزایش سرمایه نیز مشمول ثبت نزد سازمان می‌شوند و طبق مقررات افشای اطلاعات ، سازمان مجری است. 
نمی‌خواهیم زیان‌ده‌ها را بخرید
رییس سازمان بورس گفت‌‌: شرکت‌هایی که از لحاظ سودآوری و اطلاع‌رسانی در وضعیت مطلوبی نبودند از بورس خارج شدند و ما به هیچ وجه علاقه‌مند نیستیم که مردم سهام این شرکت‌ها را در بازار دیگری خریداری کنند.
وی با بیان اینکه تابلوی جداگانه‌ای در شرکت فرابورس برای این قبیل شرکت‌ها در نظر گرفته شده است، افزود‌‌: سهامدار عمده این شرکت‌ها یا یک یا چند سرمایه‌گذار می‌توانند سهام خرد مردم را جمع‌آوری کنند و گرنه سهام این شرکت‌ها در فرابورس عرضه عمومی نخواهد شد. 
دکتر صالح‌آبادی درباره راه‌اندازی شرکت فرابورس اظهار داشت: این شرکت پس از برگزاری جلسات پذیرش و بازاریابی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 
راه اندازی تالارهای بین‌المللی در مناطق آزاد 
سخنگوی سازمان بورس به تصویب قانون راه‌اندازی بورس بین‌المللی در مناطق آزاد در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت‌‌: پس از ابلاغ دولت به دستگاه‌های اجرایی، بسترهای قانونی این طرح در کشور فراهم می‌شود، اما باید بازاریابی لازم را در این خصوص انجام داد. رییس سازمان بورس افزود: طرح تشکیل بورس بین‌المللی کیش در مرحله مطالعاتی است و پس از تکمیل مطالعات می‌توان اظهار نظر دقیق‌تر کرد.
وی ادامه داد‌‌: تشکیل بورس بین‌المللی کیش به غیر از طراحی آیین‌نامه‌ها، مقررات و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیاز به بازاریابی دارد تا مشخص شود که آیا سرمایه‌گذاران راغب به حضور در این بورس هستند یا اینکه این طرح توجیه اقتصادی دارد یا خیر؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد