فیفا اعلام کرد /

کریمی و نکونام از حضور در دیدار ستارگان فوتبال جهان محروم شدند
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با غیر قانونی عنوان کردن دیدار دوستانه ستارگان فوتبال جهان و منتخب آمریکای جنوبی تاکید کرد بازیکنان دعوت شده به این مسابقه از جمله علی کریمی و جواد تکونام حق شرکت در این دیدار را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر "مارکوس کاتنر" دبیرکل فیفا با ارسال نامه ای خطاب به کنفدراسیونهای فوتبال آمریکای شمالی ، جنوبی ، آسیا ، یوفا و فدراسیون فوتبال آمریکا ضمن غیرقانونی دانستن دیدار روز 4 جولای (13 تیر) بین تیم های فوتبال منتخب ستارگان جهان و آمریکای جنوبی اعلام کرد با توجه به اینکه مجوزی از سوی فیفا برای برگزاری این مسابقه دوستانه صادر نشده، انجام این دیدارغیر قانونی است.

پیش این بنگاه تجاری"اوئل استار" بدون هماهنگی با فیفا با جذب اسپانسرهای بزرگ بین المللی از بازیکنان مطرح فوتبال جهان برای دیدار دوستانه 4 جولای در لس آنجلس آمریکا دعوت کرده بود.

دبیرکل فیفا دراین نامه تاکید کرده است: به دلیل اینکه فیفا مجوزی برای انجام این مسابقه دوستانه صادرنکرده بازیکنان دعوت شده حق حضور دراین مسابقه را ندارند و بازیکنان و فدراسیونهایی که از این تصمیم تخطی کنند با محرومیت روبرو خواهند شد.

قرار بود در تیم منتخب جهان که برند شوستر آلمانی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده بود بازیکنانی نظیر اسکار پرز(مکزیک)، مارکو ماتراتزی (ایتالیا) ، مائورو کامورانزی (ایتالیا)، پدرو پائولتا (پرتغال)، جنارو گاتوزو(ایتالیا)، ادگار داویدز(هلند) ، کاستاکورتا(ایتالیا)، جیان لوکا زامبروتا (ایتالیا) ، سیمائو سابروسا (پرتغال) ، فرناندو کوتو (پرتغال) فرناندو مورینتس (اسپانیا)، کارلوس پویول (ایتالیا)، لوئیز گارسیا (اسپانیا)، کلارنس سیدروف (هلند) و علی کریمی و جواد نکونام از ایران به میدان بروند. 

علی کریمی از جمله بازیکنانی بود که حضورش در این مسابقه قطعی بود و حتی آمادگی خود را برای شرکت در این دیدار دوستانه اعلام کرده بود ولی جواد نکونام در لیست بازیکنان ذخیره قرار داشت که با لغو این مسابقه سفر این دو بازیکن به آمریکا نیز لغو شد.

تیم مرکب ازبازیکنان آمریکای جنوبی را نیز چهره های سرشناسی از جمله لیونل مسی (آرژانتین) ، مارتین پالرمو(آرژانتین) ، روبرتو آلایا (آرژانتین)، دانیل مونته نگرو (آرژانتین)، فابیل اورلانا (شیلی)، رادامل فالکائو (کلمبیا)، واتر آیودی (اکوادور)، گوئرون (اکوادور)، لوگانو(اروگوئه) و فابیانو (برزیل) تشکیل می دادند که قراربود با سرمربیگری زیکوی برزیلی به میدان بروند .

بدنبال لغو این مسابقه دوستانه از سوی فیفا فدراسیون فوتبال کشورمان طی نامه های جداگانه ای به باشگاههای اوساسونا و پرسپولیس مراتب دستور فیفا را به این دو باشگاه ابلاغ کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد