E-30 شوالیه Olympus

شرکت المپوس در سال 2008 دوربین جدید و حرفه‌ای دیگری را به بازار عرضه کرده است که E-30 نام دارد. این دوربین حرفه‌ای که نسبت به مدل‌های قبلیش بهبود پیدا کرده است. E-30 به عنوان یک دوربین DSLR حسگری با ابعاد 3/4 دارد. تعداد پیکسل‌های موثر این حسگر 12.3مگاپیکسل و پیکسل‌های کل آن نیز 13.1 مگاپیکسل است. سیستم فوکوس اتوماتیک 11 نقطه‌ای، لرزش‌گیر مکانیکی مبتنی بر حسگر، ایزوی 3200-100، عکاسی پیاپی 5 فریم در ثانیه‌ای (12 عدد عکس RAW و تعداد نامحدود عکس‌های JPEG تا پر شدن کارت حافظه) و صفحه نمایش چرخان Live از ویژگی‌های اصلی این دوربین به شمار می‌روند. 

E-30 به شما امکان می‌دهد تا با شش Art Filter کار کنید. Art Filterها افکت‌های هنری ویژه‌ای هستند که مستقیما روی خود دوربین اعمال می‌شوند. این فیلترها عبارت‌ است از: Soft Focus، Pop Art، Pale & Light Colour، Light Tone،Grainy Film وPin Hole. قابلیت‌هایی که به کمک آنها همان تصویری را ثبت می‌کنید که می‌خواهید. هر کدام از این فیلترها تنظیمات خاصی دارد و افکت‌های مختلفی را ارایه می‌کند. دوربین اولیمپوس مدل E-30 با ارایه‌ این قابلیت‌ها کار شما را ساده کرده است. حتی امکان پیش‌نمایش افکت اجرا شده‌ یک فیلتر خاص روی صفحه نمایش 2.7 اینچی HyperCrystal دوربین، پیش از عکاسی نیز وجود دارد. 

حالت نوردهی چندگانه (Multiple Exposure) نیز قابلیت جالب و در عین حال، کارآمدی است که به شما امکان می‌دهد تا با فراق بال ایده‌های خود را پیاده کنید. حسگر Live MOS و پردازشگر TruePic III نیز در کنار هم به داشتن عکس‌هایی با کیفیت عالی و مطلوب کمک زیادی می‌کنند. همانطور که اشاره شد، صفحه نمایش این دوربین به قابلیت دید از ال.سی.دی Live View مجهز است و به شکل چرخان طراحی شده است. این نمایشگر 2.7 اینچ اندازه دارد و 230.000 پیکسلی است. به کمک قابلیت Live View کادربندی تصویر بسیار راحت شده است. 

در دوربین اولیمپوس مدل E-30 می‌توانید با 9 نسبت تصویری کار کنید. این نسبت‌ها عبارت‌ است از: 16:9، 3:2، 7:5، 4:3، 5:4، 6:5، 7:6، 7:5 و 6:6. با استفاده از لرزشگیر تصویر می‌توان تا حدی از لرزش دست جلوگیری کرده و تصویری شفاف و بدون لکه ایجاد کرد. از دیگر مشخصه‌هایی که در E-30 می‌بینیم می‌توان به تکنولوژی تنظیمات سایه (Shadow Adjustment) برای داشتن کیفیتی بهتر هنگام عکاسی از سایه‌ها، تکنولوژی تشخیص چهره (Face Detection) برای تشخیص چهره و اعمال یک فوکوس خوب روی آنها و منظره‌یاب اپتیکال اشاره کرد. دوربین اولیمپوس مدل E-30 مشخصه‌های خوب و کارآمدی را ارایه کرده است ودر نوع خود قابل توجه است. 

مشخصه‌های اصلی دوربین (Olympus E-30) 
- حسگر 13.1 مگاپیکسل کل نوع CMOS 
- صفحه نمایش چرخان 2.7 اینچی 
- پردازشگر TruePic III 
- تکنولوژ‍ی تنظیم سایه و سیستم Live View
- ایزوی 3200-100 
- عکاسی پیاپی با سرعتی حداکثر تا 5 فریم در ثانیه 
- لرزش‌گیر مبتنی روی حسگر 
- سازگار با باتری لیتیومی مدل BLM-1 
- ساپورت مموری کارت‌های CF در 2 نوع و XP
- ابعاد: 75×108×142 
- وزن: 665 گرم با احتساب باتری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد